درحال بارگذاری ....
به 313 خوش آمدید. کاربرگرامی شما اکنون در مسیر زیر قرار دارید : 313

نخستین سامانه آموزش مجازی قرآن کریم راه اندازی شد

تاریخ ارسال پست:
نویسنده:
نظرات :
۱
تعداد بازدید:
۴۲۱

آموزش مجازی قرآن برای جوانان در سامانه" اقرأ" سامانه www.eghra.ir با هدف آموزش مجازی قرآن کریم برای جوانان همزمان با نیمه ماه مبارک رمضان به شکل رسمی افتتاح شد

بخش قرآن تبیان

سامانه www.eghra.ir با هدف آموزش مجازی قرآن کریم برای جوانان همزمان با نیمه ماه مبارک رمضان به شکل رسمی افتتاح شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران،مهدی مهدوی،قائم مقام موسسه امام هادی(ع) و مدیر اجرایی سامانه  با اشاره به قالب تخصصی نخستین سامانه آموزش مجازی قرآن کریم گفت:‌ از سال 93 بررسی طرح راه اندازی سامانه بدون هیچ وابستگی به نهاد و یا سازمانی توسط ارادتمندان آستان قرآن و عترت در موسسه امام هادی(ع) آغاز شد و در مهرماه سال 94 همزمان با میلاد امام هادی (ع) به بهره برداری رسید و امروز مصادف با نیمه ماه مبارک رمضان به طور رسمی افتتاح شد.
 وی با بیان اینکه سامانه آموزش مجازی قرآن در دوبخش دوره های آموزشی و  تعیین سطح خدمات ارایه می دهد تصریح کرد: در دوره آموزشی lms learnig management system پنج گروه  شامل مفاهیم ،قرائت،حفظ ،زبان عربی قرآن با تکیه بر مثال های قرآنی و علوم قرآنی مثل اعجاز و تحریف ناپذیری قرآن پیش بینی شده است.
مدیر اجرایی سامانه آموزش مجازی قرآن ادامه داد:  حدود 20 دوره آموزشی طی 100 جلسه در سامانه برای مخاطبان طراحی شده است
مهدوی بهره مندی از تجربه اساتید برجسته علوم قرآنی را یکی از ویژگی های سامانه برشمرد و گفت:‌در بخش مفاهیم،  تفسیر 15 سوره قرآن  با تفسیر استاد میرباقری،آموزش روخوانی  توسط استاد احمد ابوالقاسم،آموزش تجوید توسط استاد موسوی بلده  و تحریف ناپذیری قرآن توسط استاد مهدوی راد ارایه می شود.
قائم مقام موسسه امام هادی(ع) در توضیح بخش تعیین سطح در سامانه مجازی آموزش قرآن گفت:‌ در این بخش در ابتدا گواهی صحت نماز گرفته می شود به گونه ای که مخاطب الگوی صحیح قرائت نماز را می بیند و براساس آن صدای خود را ارسال کرده و پس از ارزیابی از سوی کارشناسان قرآنی گواهی آن سطح را دریافت می کند و در صورت داشتن خطا تصویری متناسب با خطای انجام داده برای مخاطب ارسال می شود.

مهدوی مدیر اجرایی سامانه آموزش مجازی قرآن

مهدوی گفت: سامانه  در دو بستر وب سایت به نشانی  https://www.eghra.ir و اپلیکیشن اندروید (دانلود از طریق مارکت چارخونه)  قابل دسترسی است.
وی افزود: قرآن آموزانی که دوره های سامانه را بگذرانند و سطح نمازشان مهر قبولی بگیرد از سوی اداره کل اوقاف استان تهران مدرک تاییدیه دریافت می کنند.
مدیر اجرایی سامانه آموزش مجازی قرآن عنوان کرد:‌با همکاری شرکت ایرانسل و اداره کل اوقاف طرحی برای ماه رمضان داریم که براساس آن مشترکانی که از اپراتور ایرانسل استفاده می کنند با ارسال عدد 8 به سامانه30103 می توانند از خدمات سامانه به طور کلی استفاده کنند.
مهدوی آموزش مجازی قرآن در سامانه "اقرا ْ "را برای جوانان 15 تا 29 سال دانست و تصریح کرد: قصد داریم سامانه ویژه ای برای کودکان و نوجوانان به منظور بهره گیری از آموزش های قرآن نیز راه اندازی کنیم.
وی امکان تعامل با قرآن آموزان از طریق سامانه اقراْ و پاسخ به پرسش های مخاطبان را از ویژگی های سامانه برشمرد و گفت:‌ به ازای هر بخش آموزش در سامانه مخاطب در چهار بخش خودآزمایی می بیند و با تعامل پاسخ اشکالات خود را دریافت می کند.
مهدوی در پایان با اشاره به اینکه برای تولید محتوای سامانه اقراْ با دانشگاه قرآن و حدیث همکاری شده است افزود: از علاقمندان قرآن،صاحبنظران، پیشکسوتان و اساتید قرآنی و کارشناسان آموزش مجازی و بخش IT دعوت می کنیم  با رصد سامانه نقاط ضعف احتمالی آن را با ما در میان بگذارند
سلام
مطلبل خوبی بود

۲۴ ارديبهشت ۹۶، ۱۱:۵۷
پاسخ:
تشکر
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی